شرکت پتروشیمی شیراز جزء اولین واحد های تولیدی صنایع پتروشیمی ایران در سال 1342 است که به جهت تولید کود های شیمیایی ازته شروع به فعالیت کرد. این شرکت در 45 کیلومتری شهر شیراز، در نزدیکی مرودشت و مجاورت رودخانه کر واقع شده است. وسعت این شرکت 692 هکتار بوده که حدود 202 هکتار آن را محوطه صنعتی تشکیل می دهد. پتروشیمی شیراز در سال 1352 اولین طرح توسعه شرکت به اجرا درآورد و بعد در سال 1355 با احداث واحد های STPP وDAP روند گسترش یافت. یکی از بزرگترین طرح های توسعه شرکت در سال 1364 بود که در این طرح واحد های جدید تولید آمونیاک، اوره، اسید نیتریک، نیترات آمونیوم با ظرفیتی 10 برابر واحد های قدیم به همراه واحد های کلر آلکالی، متانول، پرکلرین و آرگون در سال های 1367،1369،1372، 1373 بهره برداری شدند.

آنالیز کود اوره46 % گرانول شیراز

Analysis Granular Urea 46%

Property Nitrogen Content Moisture Biuert Particle Size (2-4 mm) Formaldehyde
Units WT% WT% WT% % WT%
Test Method ISO 5315 ISO 2753 ISO 2754 ISO 2754 Bs 6806-1
Value MIN. 46 0.5 MAX 1 MAX. 90 MIN 0.55 MAX

آنالیز کود اوره 46 %پریل شیراز

Analysis urea prill

Property Nitrogen Content Moisture Biuert Particle Size (1-2.84 mm)
Units Wt% Wt% Wt% Wt%
Test Method ISO 5315 ISO 2753 ISO 2754 ISO 8397
Value MIN. 46 0.3 MAX 1 MAX 90 MIN

 

قیمت کود اوره پتروشیمی شیراز

قیمت کود اوره 50 کیلویی شیراز در ایران به صورت  دولتی، آزاد رسمی، آزاد بازاری تقسیم می شود. می توان گفت قیمت کود شیمیایی اوره سفید هر کیسه به شکل آزاد با قیمت بالاتری در بورس عرضه می شود. کود اوره شیراز شامل 46 درصد نیتروژن می باشد که یک عنصر بسیار پایدار بوده و به راحتی می تواند بصورت دیگر شکل های نیتروژن نگهداری، حمل و استفاده شود. یکی از علت هایی که این کود در بین کشاورزان، پرطرفدار است؛ بدون اثر بودن آن در ایجاد آتش سوزی می باشد. با وجود این که این کود مزیت های بسیاری دارد اما باید برخی از احتیاط ها در نظر گرفته شود؛ به طور مثال در زمان نگهداری حتما اطمینان حاصل کنید که اصلا در کنار نیترات آمونیوم نگهداری نشود. همینطور بهتر است دور از دانه های ذرت نگهداری شود و به شکل مستقیم با دستتان تماس نداشته باشد.

قیمت کود اوره  را مشاهده کنید

کود اوره، یکی از مرسوم ترین کود های نیتروژنی در جهان است که به رنگ سفید و بلورین بوده و میزان نیتروژن آن به نسبت دیگر کود های نیتروژن دار در بازار بیشتر است. این کود بیشتر در صنعت کشاورزی به عنوان یک کود برای افزایش تولید گیاهان و محصول های زراعی به کار گرفته می شود. می توان گفت کشاورزی صنعتی کود اوره را به عنوان بهترین کود برای گیاهان در نظر گرفته است. در دهه قبل از این کود به عنوان بهترین جایگزین برای نیترات آمونیوم یاد شده و اکنون بیشترین استفاده، فواید و عملکرد این کود در کشاورزی مورد آزمایش قرار گرفته شده است. با ادامه روند توسعه و به دنبال خارج ساختن واحد های قدیمی از چرخه تولید، طرح اوره و آمونیاک سوم پتروشیمی شیراز در سال 1395 بهره برداری شد.

خواص کود اوره پتروشیمی شیراز

کود اوره به شکل جامد و محلول در خاک یا در محصولات خاص به عنوان اسپری برگ به کار برده می شود. این کود شیمیایی سفید برای گوجه فرنگی یا همه محصولات زراعی و باغات به کار گرفته می شود که سبب 4 برابر شدن محصولات می شود. این کود می تواند بهره وری خاک را ا فزایش دهد و با فراهم کردن عناصری که گیاه نیاز دارد می تواند حیات گیاه را پایدار نگه دارد و مواد مغذی تشکیل دهنده خود را غنی سازد.

گیاهان نیتروژن را به شکل معدنی آن از خاک جذب می کنند و زمانی که برای اولین بار در خاک مورد استفاده قرار گیرد، اوره در محلول خاک حل شده و به آمونیوم و در نهایت به نیترات تبدیل می شود. زمان مورد نیاز برای تبدیل اوره به آمونیوم با توجه به دما و رطوبت سنجیده می شود. بیشتر این واکنش 24 ساعت بعد از استعمال اتفاق می افتد و در مدت 2 تا 5 روز تکمیل می شود. این واکنش در سرما و شرایط اشباع از آب بسیار کند تر می باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

Need Help?